14 June 2009

Tinggal Kenangan Projek ICU


Langkawi: 12 Sep. 2008

Saya baru selesai melawat dan membuat pemeriksaan Projek Penyelenggaraan Masjid Kg Yooi, Mk Bohor, Langkawi bernilai RM100,000.00. pada 15.09.2008. Inilah projek kerajaan Persekutuan yang rasanya terakhir saya dapat laksanakan. Disebabkan pertukaran kerajaan negeri yang memerentah dari Kerajaan Barisan Nasional kepada Kerajaan Pakatan Rakyat tidak akan ada lagi projek Kerajaan Persekutuan yang akan dilaksanakan oleh agensi kerajaan Negeri...Sedih sungguh.. hubungan rapat dan mesra selama ini dengan agensi kerajaan persekutuan terputus terus dengan jabatan berkaitan. Sepanjang 13 tahun bertugas di Pejabat Daerah Kubang Pasu, Kota Setar, Bandar Baharu, Yan dan akhirnya di Pejabat Daerah Langkawi maka sudah beribu projek pembangunan fizikal dan insan yang bernilai puluhan juta ringgit telah saya rancang dan laksanakan tetapi pengakhirannya jadi begini. Apa nak di kato..itulah takdir namanya.. Selepas daripada ini kena fikir pula apa yang patut diberi tumpuan oleh Pejabat Daerah terutama di bahagian pembangunannya. Jika tidak akan berlaku pembaziran sumber manusia dan pembaziran kewangan kerajaan negeri.

asriredha
teratak kasih
alor setar

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana melayari blog saya. Komen anda pasti memberikan penambahbaikan kepada ilmu pengetahuan saya dan juga kepada paparan blog saya.